Fabian Fjälling till Båstads kommun: Låt er inte påverkas av Expressens hat

Nu är trollfabriken Expressen ute och sprider organiserat hat mot alla som inte delar Thomas Mattssons värdegrund. I stället för att ställa upp i en öppen debatt om bland annat pressetik, pixling, och hembesök, börjar nu Mattsson skicka sina minioner mot de arbetsgivare som har anställda som begår tanke eller åsiktsbrott. Mattsson tycker tydligen att han skall styra hur kommuner och statliga myndigheter agerar. Senast var det Bechir Rabanis arbetsgivare, Båstads kommun, som fick känna av Mattssons hat. Som tur är verkar inte Båstads Kommun dansa efter Mattssons hat-pipa och Rabani verkar få behålla sitt jobb. Det var ett vanligt sätt i Sovjetunionen att stoppa oliktänkande genom att förstöra deras karriär-möjligheter och möjlighet att försörja sig. Var medborgaren sedan fortfarande uppstudsig blev det utrotning i de Sibiriska dödslägren. Undra när vårt etablissemang inför omskolningsläger för folk som Rabani.

Här följer en transkriberad text från inslaget:

Nu har Thomas Mattsson och hans minioner gått ut i fullt mediakrig mot generell okontrollerad ytttandefrihet. Mattsson hatar nämligen yttranden som inte rimmar med hans egen värdegrund. Bechir Rabani har gjort samma typ av hembesök som Mattsson gör i sin kamp mot yttrandefriheten, men det rimmar inte med Mattssons gemensamma värdegrund. Mattsson har därför satt sin trollfabrik Expressen på högvarv för att sprida organiserat hat mot betalning mot alla som Mattsson inte gillar. En del av detta hat har Båstad kommun fått ta del av när Mattssonminionen David Baas ringt och hatat kommunledningen.

Vi ringer Båstads kommun för att de ska få lite av Granskning Sveriges kärlek.

(FF = Fabian Fjälling, BK = Båstads kommun)

FF: Ja hej det här är Fabian Fjälling, jag ringer för att jag vill fråga lite om…jag har läst att kommunen utreder Bechir Rabani och ifrågasätter om han kan vara kvar.

BK: Ja…

FF: Vad är det han utreds för?

BK: Nej, vi har inte startat upp något sådant ännu, utan vi håller på ta in lite mer kunskaper vi ska hantera det hela.

FF: Har han misskött sig på kommunen på något sätt eller?

BK: Det är väl all den uppmärksamhet nu som kom i det ju så vi måste ju ändå som arbetsgivare här ta reda på vad det här är för något….

FF: Då kan jag tala om för dig lite, jag är Fabian Fjälling och Expressen var hemma hos mig på precis det sättet som Bechir Rabani var hemma hos Thomas Mattsson och Expressen säger att de var tvingade att gå hem och besöka mig för att jag inte svarade. De hade försökt söka mig i tio timmar, jag har försökt söka Thomas Mattsson i tre år. Så att Bechir skulle ha gjort något övertramp när han knackade på hemma hos Mattsson det är helt sinnessjukt att det framställs på det sättet.

BK: Jaha, ok då.

FF: Om det är av någon annan anledning ni utreder Bechir så är det ju, ja ok det är ju, jag kan ju inte ha insyn i hur han sköter sitt jobb, men vad han gör på sin fritid, så länge han inte är fälld för något brott så förstår inte jag varför ni utreder honom.

BK: Nej, nej… det är just detta vi håller på nu att försöka att få lite mer kunskap i ju.

FF: Då har du fått lite mer kunskap av mig. Det är helt otroligt att Expressen kan styra kommunen om ni ska ta beslut om en utredning eller inte. Det kan väl inte liksom vara rätt, eller vad säger du om det?

BK: Nej men däremot så måste vi ju liksom… när det blir så uppmärksammat… så måste vi ju reagera på något sätt ju liksom, vi kan inte heller inte göra något utan vi måste ändå…

FF: Varför måste ni det? Varför måste ni reagera om något blir uppmärksammat?

BK: Detta är så pass starkt uppmärksammat ju.

FF: Ja men det är för att Expressen och Bonnier satsar massa pengar på det.

BK: Ja…

FF: Är det de som ska styra hur ni beter er?

BK: Men vi har blivit intervjuade också i det här ju så att därför måste vi veta vad vi ska säga också, samtidigt blir det ju så att…

FF: Jo, jo men det är ensak att ni vill veta vad ni ska säga till pressen, det är en helt annan sak än att ni skulle utreda Rabani för att pressen inte tycker om Rabani. Rabani utmanar pressen och Thomas Mattsson och det tycker han givetvis inte om och därför så har han fått tio program i Kulturnyheterna och han lägger upp löpsedlar på Rabani som bara har knackat på för att få frågor på precis samma sätt som när Mattsson knackade på hemma hos mig. Det är nästan skrämmande att det får styra hur kommunen beter sig, men det säger jag inte att det gör, men det låter ju nästan som om…

BK: Vi har inte tagit ställning, nej vi har inte gjort det ännu utan…

FF: Jag kan säga att jag och min Youtube-kanal har lyssnare, de skulle inte bli så glada om de inser att Rabani förlorar jobbet för att han har stått upp för yttrandefriheten.

BK: Nej, nej…

FF: Sverige är på väg mot… alltså det är verkligen skrämmande vart Sverige är på väg när Expressen får styra hur statliga myndigheter beter sig…

BK: Mmm

FF: Så jag hoppas verkligen att ni inte låter er styras av vad som skrivs i Expressen.

BK: Nej, det är bra att vi får all input i det här, det är inte alldeles enkelt för oss som arbetsgivare heller i det här ju…

FF: Nej det förstår jag, det förstår jag, men ni har ett…om ni struntar i vad Expressen säger så kan jag säga att ni får ett väldigt stort stöd ifrån all alternativmedia för att det är väldigt många som är trötta på att Expressen styr vem som är god och vem som är ond. För det är inte riktigt så svartvitt som Expressen försöker framställa det.

BK: Nej…

FF: Och att gå efter någons försörjningsmöjligheter, det är djupt odemokratiskt. De skulle ta in Mattsson, Rabani och mig i en debatt i direktsänd TV, men det gör de inte. De gör det helt omöjligt för oss att komma i kontakt med dem och försöker utöva påtryckningar på arbetsgivare istället.

BK: Ja, ja…

FF: Vad tycker du om den typen av agerande? Är det demokratiskt?

BK: Ja, jag kan inte liksom, jag kan inte ta ställning så nu, men…utan vi har ju liksom blivit konfronterade i detta och behöver svara på det på något sätt ju, så att vi är inte framme där än och vi är inte framme i hur vi ska hantera det vidare ännu riktigt…

FF: Jag kan ge ett förslag hur ni ska reagera på det. Vad som skrivs i Expressen är totalt irrelevant för hur Båstads kommun agerar. Det tycker jag ni ska skriva i ert pressmeddelande.

BK: Mmm…ja.

FF: Jättebra att du lyssnade, jag tackar så jättemycket för tiden.

BK: Ja tack.

FF: Ha det så bra.

BK: Tack själv.

FF: Hej.

BK: Hej, hej.

Som tur är så verkar det som att Båstads kommun inte tänker ge efter för hatet eller de mörka krafterna inom Expressen. Som tur är verkar det som att Båstads kommun står emot de kalla vindarna som blåser från etablissemangsmedia och för yttrandefriheten. De fiskar inte i etablissemangets grumliga vatten utan verkar bedöma Bechir efter hans arbetsinsatser och inte efter det hat Expressen sprider om Bechir.

Stå upp för demokratin och låt inte de mörka krafter som Mattsson står för slå rot i samhället och skapa ett mörkt och kallt Sverige.

Ring Båstads kommun och dränk dem i kärlek så länge de behåller Bechir.

granskning-sverige

Kommentera

