Kristina Levin på Eskilstuna-Kuriren ger arrogansen ett ansikte

Kristina Levin på Eskilstuna-Kuriren ger arrogansen ett ansikte, när hon inför Johan Andersson hävdar att saker som alla vet är fakenews – i själva verket är sant. Nu flyr alltså annonsörer.

Eskilstuna-Kuriren gav sig på Granskning Sverige, i en sk ”granskning”, som innehöll hela 45 felaktigheter.

https://www.facebook.com/permalink.ph…

Trots att felaktigheterna är glasklart bevisade och pedagogiskt uppradade, hävdar alltså Kristina Levin att de inte gjort några fel alls.

Inte nog med de 45 felen. När man sedan skulle ge ut en hel tidning om, vad de påstod vara ”fakenews”, t ex när Granskning Sverige ringer och ställer frågor, spred man alltså själva pinsamma felaktigheter.

http://www.sn.se/nyhetskronikor/inte-…

Kanske är det detta som är huvudorsaken till att annonsörer nu börjar dra åt sig öronen kring den socialdemokratiska och islamisthyllande trollfabriken Eskilstuna-Kuriren.

https://youtu.be/BCuNmPu3dMg

https://youtu.be/WDYslBd-vek

De inblandade i samtalet är…

Johan Andersson från Granskning Sverige som på löpande band avslöjar politiker, journalister och andra makthavares lögner och agenda.

Kristina Levin är nyhetschef på Eskilstuna-Kuriren. I samtalet med Johan Andersson visade hon inget som helst intresse av att vilja sprida korrekt information och rätta till felaktigheterna om Granskning Sverige. Hon kastade i stället på luren. Levin slutade twittra i november 2016 eftersom hon bara hade 109 följare. Hennes mest talande tweet är följande:

kristina-levin-eskilstuna-kuriren

Blodsband är viktiga för henne så länge det inte handlar om svenskt blod. Inget svenskt blod i ådrorna alltså, det skulle ju vara hemskt?

Johan Andersson från Granskning Sverige ringer Kristina Levin på Eskilstuna-Kuriren.

KL = Kristina Levin, JA = Johan Andersson.

KL: Kristina Levin. Eskilstuna-Kuriren.

JA: Hej, jag heter Johan och jag ringer från Granskning Sverige.

KL: Hej.

JA: Hej, du jag såg här igår att det var en annonsör som hade…EB Kök…dom hade sagt åt er att ni skulle sluta förfölja oss. Det är annonsörer som har dragit åt sig öronen över att ni har…

KL: he, he, he, ja…

JA: …spridit information utan att fråga dom, om Granskning Sverige som inte är sann.

KL: Vad menar du, är EB ett företag som heter EB Kök, att som har slutat annonsera hos oss för att de inte tycker om vår journalistik.

JA: Ja det är ju felaktigheter, ni sprider ju fake news.

KL: Det är det väl inte…

JA: Jo, och i den här bilagan så har ni ju spridit…så gjorde nu ju fel där. Det har ju till och med hon erkänt, Anna Falk, att ni hade fel, ni hade fake news i er egen tidning.

KL: Men vet du vad…det finns ingenting att diskutera där, vi sprider inga fake news, vi gör..

JA: Jo alltså granskningen av Granskning Sverige var ju 45 felaktigheter…

KL: De 45 felaktigheterna vet ju både du och jag att det inte stämmer. Det beror ju på hur man…

JA: Ja men det är ju jag som har skrivit dom, så jag vet väl att det är sant som jag har skrivit, eller…det är 45 fel, eftersom jag är källan…

KL: Då har vi lite olika syn på vad som är…

JA: Jo men vänta, vänta, vänta, lyssna, det är så här. Om man anklagar någon för någonting, så måste man leda det i bevis. Jag är ju anklagad för olika saker, som jag vet är felaktiga. Vi har ju inte omvänd bevisföring i Sverige. Jag vet att det är 45 fel i er artikel…

KL: …och vem är du?

JA: Johan Andersson.

KL: Och vad heter du egentligen?

JA: Johan Andersson på Granskning Sverige.

KL: Jaha, hm…

JA: Varför sprider ni fake news?

KL: Jag känner mig helt säker i vad vi har skrivit.

JA: ..att du sprider fake news, vet du att allt som står i den artikeln är sant?

KL: Ja jag vet att det vi skriver är sant.

JA: Men hur kan du veta det …

KL: det finns säkert faktafel ibland, men…

JA: …om du pratat med källan, hur kan du veta att det är sant om du pratar med källan som säger att det är fel.

KL: Därför att du är ju inte den primära källan till allt som vi skriver, eller hur?

JA: Jo, men jag är ju den primära källan till Granskning Sverige.

KL: Men vet du vad, men jag är inte intresserad av att fortsätta diskussionen med dig.

JA: Jag är källan till Granskning Sverige, då vet väl jag, då är det källkritik…

KL: Tack för samtalet, hejdå!

Kristina Levin slängde på luren.

granskning-sverige

Kommentera

