Ett försök (till) att ställa frågor till Sven-Erik Alhem

Granskning Sverige har försökt fråga den före detta överåklagaren om uttalanden som han har gjort i Eskilstuna-Kuriren. Alhem slängde efter en kort stund på luren. (Inslaget finns här.) Nu försökte en annan person också ställa frågor til Alhem, men det lyckades inte heller så bra.

Sven-Erik Alhem har sagt att en åklagare bör inleda en förundersökning mot Granskning Sverige och han har bidragit till att sprida en felaktig bild av att Granskning Sverige skulle ha begått brott.

Alhem kan vitt och bredd sprida åsikter överallt och kallar sig ”samhällsdebattör”, men han blir varken debattera eller svara på frågor.

Ringaren diesel 9009 ringde till Alhem. D = diesel 9009, SEA = Sven-Erik Alhem.

SEA: Alhem.

D: Ja hejsan, jag ringer angående en artikel i Eskilstuna-Kuriren om dig.

SEA: Ja en artikel ja. Men då får du ringa till Eskilstuna-Kuriren gissar jag.

D: Ja men det är väl du som har uttalat dig…

SEA: Ja men jag är inte föremål för något förhör här i anledning av vad som står i någon artikel utan då får du ringa till Eskilstuna-Kuriren och skriva någon inlaga till dem eller så…

D: Ja det står ju så här ’Sven-Erik anser att en åklagare bör…’

SEA: Ja men ok ’ bör pröva förutsättningslöst’ har jag sagt och det står jag för. Jag är samhällsdebattör, inte åklagare längre, och Eskilstuna-Kuriren är jag inte heller ansvarig för, så skriv dit och tala med dem.

D: Men du är samhällsdebattör, då ringer jag och ställer lite frågor angående dina uttalanden.

SEA: Jo men jag är inte svarsskyldig i förhållande till dig. Jag har inget att diskutera med dig om…

D: Nej, nu jag ringer och frågar här bara för att det är du som har uttalat dig, eller har du inte gjort det?

SEA: Ok, vi avslutar samtalet här. Tack, hej!

Sven-Erik Alhem slängde på luren.

granskning-sverige

Kommentera

