Mediekritikern Fabian Fjälling lämnar tips till Göteborgs-Posten

Fabian Fjälling tipsar här GP om sammanställningen av gängvåldtäkter på http://www.gangrapesweden.com. I en frisk värld borde detta vara på förstasidan i morgon och Löfven få stå med mössan i hand i SVT och be om ursäkt för vad han utsatt svenska kvinnor för. Det troligaste är dock att detta tips trillar mellan stolarna på GP:s redaktion. Fjälling uppmanar alla lyssnare att ringa till alla tidningar och spela in samtalet när de tipsar om http://www.gangrapesweden.com så att det i alla fall finns en liten chans att informationen kommer ut till det svenska folket.

Donera till Fabian: Swish 0707730230

Banköverföring Handelsbanken
Clearing: 6238 Konto: 848 234 308

Det är värdefullt att så många som möjligt skickar bidrag till honom. Varje krona går till den viktiga verksamheten som Granskning Sverige bedriver.

Fabian Fjälling ställer frågor till makthavare, journalister och politiker. I det här samtalet tipsar Fabian Göteborgs-Postens nyhetschef om en sajt som ger upplysning om statistik över gängvåldtäkter. Där finns uppgifter om att nio av tio gruppvåldtäktsmän har utländsk bakgrund.

FF = Fabian Fjälling, GP = Göteborgs-Posten

GP: Redaktionen, Göteborgs-Posten

FF: Ja hej, jag ringer för att jag undrar lite, egentligen så vill jag prata med Lamotte, men det går väl lika bra med någon annan på redaktionen där han skriver tänkte jag.

GP: Javisst, du kan prata med mig.

FF: Jag undrar, han har ju gjort en del artiklar om det här med våldtäkter på skolor, och lite hur som helst, och sedan har han skrivit en artikel…

GP: Han har skrivit en krönika ja…

FF: Ja ok en krönika. Och så har han skrivit en gång för ett tag sedan att det krävs en ordentlig genomlysning av detta med gängvåldtäkter.

GP: Jaaa.

FF: Nu finns det en sajt där någon har samlat ihop detta, som heter gangrapesweden.com.

GP: Det finns det eller? Vad säger du?

FF: Ja precis.

GP: Ok.

FF: Så om du kollar https://www.gangrapesweden.com så finns den sammanställningen och det visar sig att nio av tio gängvåldtäktsmän är inte svenskar.

GP: Har du tänkt förmedla detta till Lamotte helt enkelt då va…?

FF: Ja det vore väl någonting för er och publicera också tycker jag. Jag vill förmedla det till hela världen.

GP: Ja, jag läser lite, jag slår upp här på sidan.

FF: Breitbart har publicerat en artikel om det.

GP: Ja just det…det är bra då vet jag detta, ska kolla på det där.

FF: Jag tänkte ni kunde ju fråga Löfven och dom med makt också om dom har någon kommentar till detta. För dom har ju ansvaret.

GP: Absolut, ja men jag noterar det du säger här så, vi kollar…vi får ju många som ringer om olika saker här nu, så vi tittar…betar igenom detta.

FF: Men detta är väl ganska viktigt eller? Det kommer ni väl publicera…

GP: Ja men absolut, det är intressant….vi skriver om många saker, så absolut.

FF: Ja men då ser jag fram emot en artikel om det inom en någorlunda snar framtid, eller? Vad heter du?

GP: Jag är nyhetschef, Kari heter jag.

FF: Du är nyhetschef och heter Pär?

GP: Kari, Kari heter jag…

FF: Kari ok, ja men det vore, ni är den förste som jag säger till, jag vet inte om dom andra tidningarna har uppmärksammat detta nu, men det är ju ganska spritt i alternativmedia och jag tycker det är dags att det kommer ut i traditionell media också.

GP: Ok, ja det är sant, vi tittar gärna på detta också, så får vi se vad det är för någonting.

FF: Ok, jättebra.

GP: Tack för att du ringde.

FF: Tack.

granskning-sverige

Kommentera

