Polisen Peter Springare ”är fortfarande så jävla trött”

Jag är fortfarande så jävla trött. Jag är trött på att skolan är ett enda kaos. Inte för att jag personligen upplevt skolans kaos. Men jag litar på och förminskar inte de visselblåsare som snart sagt varje dag larmar om förhållanden i skolan. Över stora delar av Sverige. Företrädare för fackliga organisationer i skolan intervjuas i olika medier och vittnar om oreda, kaos och övergrepp. Lärare som på löpande band lämnar på grund av utbrändhet och rädsla/skräck för sin arbetsplats. Uppgifter om ensamkommande flyktingar som inte är inskrivna i vissa skolor, men ändå går dit och äter och trakasserar elever. Vittnesmål om hot, övergrepp och sexuella övergrepp som föranleder skolor att temorärt stänga. Langning och försäljning av narkotika på skolor. Det är inte jag som påstår detta, utan lärare och rektorer som själva arbetar på dessa skolor.

Jag kan bara hänvisa till vad vi utreder just nu på min grupp. Nämligen ett mycket våldsamt upplopp på en skola i Hallsberg i måndags. Där ett stort antal personer gick till förenad våldsam attack mot så väl skolan som polisen. Elever fick ta skydd i skolan och skolan stängdes. Vi lyckades gripa 11 personer där, 10 var av utländsk härkomst och 1 person av svensk härkomst.

Detta är ingen känsla och någon slags effekt av min ”rasistiska” agenda, utan detta är verklighet.

Idag onsdag och resten av veckan jobbar vi med följande;

Utressning, 2 häktade misst. svensk härkomst
Försök till mord, 1 anhållen utländsk härkomst
Våldsamt upplopp 11 anhållna 10 utländsk härkomst 1 svensk härk.
Grovt dopingbrott 1 häktad, utländsk härkomst.
Människohandel/utpressning, 1 misst. utländsk härkomst.
Mord, 1 misstänkt utländs härkomst.
Våldtäktsärende, 7 våldtäkter, 1 misstänkt, utländsk härkomst.
Olaga frihetsberövande, 1 misstänkt, utländsk härkomst.
Försök till mord igår i Karlskoga. Millimetrar och sekunder från 2 mord. 1 anhållen, utländsk härkomst.
Våldtäkt, 1 misstänkt, utländsk härkomst.

Läs hela Spingares post på Facebook här!

Kommentera

