Nina Drakfors avslöjar ohederlig journalist på Sydsvenskan

Nina Drakfors avslöjar hur en journalist på Sydsvenskan ljuger och förvränger sanningen. Efter att Nina deltog i en demonstration med ”Folkets demonstration” så skrev Sydsvenskan en artikel där han medvetet ljög. Nina Drakfors ringer då upp journalisten och vill att felaktigheterna ska korrigeras.

”Ringer en journalist på Sydsvenskan för att påtala den lögn han skrivit samt att han citerat mig fel. I helgen 170304 var jag en av talarna på Folkets Demonstration i Trelleborg. En journalist skriver en förvrängd artikel med flera saker som ska få det som att påskina att FD är högerextrem och rasister med mera, ja ni vet hur mediarasisttugget går när de är utan vett och sans.

Men hur som helst första samtalet är till journalisten, för att påpeka hans felaktiga citat samt lögnaktiga påstående att jag inte ville prata med honom. Samtal nr två är dåligt ljud. Men det är jag och en person som står och pratar, journalisten kommer och avbryter oss för att han vill intervjua mig. Min vän påpekar då för mig, att aktuell journalist är en ohederlig journalist med vinklade rubriker. Jag säger då till journalisten, att jag ska på möte samt att han får ringa mig. Hur journalisten i sin text kan få det till att handla om, att jag inte vill prata med honom är helt oförståeligt för mig då jag klart och tydligt säger till honom att ringa mig. Anledningen till att jag vill att han ringer är för att få intervjun inspelat och på så sätt kan visa på vad som sagts och inte sagts.”

Kommentera

