Polisen Peter Springare publicerar ny invandringskritik

Vissa ”debattörer” kräver att jag ska ta ställning till och förklara/kommentera det faktum att extrema högerkrafter drar fördel av det jag senaste veckorna torgfört i sociala medier. Vänsterextrema journalister och vänsterextrema aktivister på nätet har tagit sig rätten, att i någon slags ”folkets domstol” anklaga och döma mig som skyldig och ansvarig för hataktiviteter och uttalanden av stark rasistisk, nazistisk och fascistisk prägel, utförda av högerextremistiska aktivister. Till alla er säger jag att det kommer aldrig att ske. Att jag på era uppmaningar skulle be om ursäkt eller ”ta avstånd” från sådana yttringar på nätet. Varför skulle jag göra det? Varför skulle jag låta mig styras och förhålla mig till extrema högerkrafters agenda. Om dessa element sympatiserar med vad jag säger och gör så kan inte jag påverka detta. I vart fall tänker jag inte offra tid och energi på det. Jag tänker inte be om ursäkt för vad jag torgfört. Jag står för det jag skrivit och viker inte en tum i min uppfattning. Jag ansvarar inte för vad enskilda individer företar sig eller skriver. De får ta ansvar för sina egna uttalanden och aktiviteter. Detta visar bara hur infekterat och tabubelagt detta ämne är.

Nu kommer jag ändå att torgföra ett slags avståndstagande. Detta har sin grund i den mycket stora facebookgruppen ”Stå upp för Peter Springare”. Jag känner ett enormt stöd från det stora antal som sympatiserar med vad jag skriver och som vill uppmuntra och stötta mig. Jag vet också att många sliter med gruppen för att hålla den på en anständig nivå vad gäller inlägg och trådar, så att den inte skall präglas av lögnaktiga påhopp och spridande av hat, som tyvärr präglas av andra grupper på nätet. Små grupper som fått för sig att jag har någon slags rasistisk och nazistisk agenda.

Trots detta arbete används ändå den stora gruppen ”Stå upp för Peter Springare”, av ett trots allt mindre antal extrema högerkrafter, som sprider hat och propaganda av klart rasistisk och nazistisk karaktär. Detta har dessutom fått till följd att vissa också valt att lämna gruppen. För min personliga del har dessa inlägg och trådar fått otrevliga konsekvenser. Jag hålls av vissa vänsterkrafter som ensam ansvarig för vad som skrivs, vilket innebär att jag får ta emot precis lika mycket hat, hot och mobbing till min person från andra grupper som inte sympatiserar med mina åsikter. Så min bestämda uppfattning är alltså, att alla som i sin agenda har att sprida hat och inlägg/trådar med rasistisk och nazistisk prägel, omedelbart lämnar stödgruppen i mitt namn och ägnar sig åt den typen av propaganda i andra forum. För allt som har med rasism, nazism och hat mot invandrare som individer eller grupp, är inget som jag sympatiserar med eller ställer mig bakom.

Så några ord om själva sakfrågan. Jag har inte på något sätt ändrat uppfattning eller backat från det jag från början torgfört. Vi har mycket stora ”utmaningar”, vilket kan definieras som problem, med konsekvenser i samhället till följd av en miserabel politik avseende invandrings, integrations och flyktingfrågor. Inte minst inom ”mitt” område, brott och kriminalitet.

Det som närmast står på agendan är att verka för att den ny färsk undersökning på vetenskaplig grund tas fram avseende invandrare och kriminalitet. Detta behövs som underlag för vidare åtgärder för att komma till rätta med problemen. Parallellt måste detta ämne lyftas fram i ljuset och kunna diskuteras utan polarisering och hat. Min analys är att vi i samhället i dag är förblindade av någon slags humanismextremism. Den styr debatten till att vara antingen svart eller vit. Här måste vi komma till någon slags humanismrealism i stället. Våra ytterst ansvariga folkvalda politiker, måste återta makten över ämnet/frågan invandringspolitik och konsekvenser. Som det nu är äger extrema polariseringsivrare på yttersta vänsterkanten och yttersta högerkanten hela frågan. Det är anledningen till att rasiststämpeln och hatet kommer fram varje gång någon öppna munnen i dessa frågor. För hat och mobbing är den enda agenda dessa två ytterligheter använder sig av. Det är också det förhållandet som göder den kontraproduktiva humanismextremismen. Det finns helt enkelt inget utrymme för realism. Det sorgliga och mycket allvarliga för vår demokrati, är att i det vakuum som nu finns i mitten och som jag menar måste tas tillbaka av våra politiker, simmar ett antal journalister med mer eller mindre suspekta agendor och underblåser polariseringen i debatten.

När det gäller uppfattningen om många negativa konsekvenser vad gäller brottsligheten och andra företeelser i samhället, till följd av för stort flyktingmottagande och invandring, har vi fått belägg för de senaste veckorna genom bl a mina inlägg vad gäller kriminaliteten och Tino Sanandaij vad gäller annan statistik och beskrivningar i boken Massutmaningen. Det är dags nu för politikerna och kliva fram och ta ansvar i debatten för alla korkade beslut.

Och så länge inte ansvariga politiker begär färsk, uppdaterad kunskapsbaserad fakta över kriminella invandrares brottslighet kommer jag att redovisa min empiriska statistik i ämnet.

Så några ord om själva sakfrågan. Jag har inte på något sätt ändrat uppfattning eller backat från det jag från början torgfört. Vi har mycket stora ”utmaningar”, vilket kan definieras som problem, med konsekvenser i samhället till följd av en miserabel politik avseende invandrings, integrations och flyktingfrågor. Inte minst inom ”mitt” område, brott och kriminalitet. Det som närmast står på agendan är att verka för att den ny färsk undersökning på vetenskaplig grund tas fram avseende invandrare och kriminalitet. Detta behövs som underlag för vidare åtgärder för att komma till rätta med problemen. Parallellt måste detta ämne lyftas fram i ljuset och kunna diskuteras.

Källa.

Kommentera

