Nina Drakfors avslöjar trollen på Eskilstuna-kuriren

”Samtal med journalist från Ekuriren.

Jag har varit verksam i Granskning Sverige (GS) under september 2015 till december 2016. Jag skrev en lång uppdatering på min fackebock till varför jag inte längre kunde ringa inom GS och sammanfattningsvis berodde allt på att jag inte hade tid då jag mer aktivt börjat verka inom politiken för SD i Skara. Ekuriren med dess chefsredaktör, Eva Burman skrev i en krönika att jag avslutade GS hastigt när de började granska GS. Eva Burman och hennes gelika gav sig tillkänna för mig först i februari 2017.

Hur Eva i sin krönika kunde få ihop det till att jag gjorde ett plötsligt avhopp är för mig helt förståeligt. Givetvis är det som så att hon vill få det att påskina att hon har fakta och insinuera att jag på nått sätt skulle ha blivit rädd. Men hon hade inte fakta och fick ta bort den lögnen från sin krönika. Har tidningen lyckats med fler lögner om GS? Ja, tidningen har inte många rätt men mer samtal om det kommer att läggas ut via min och GS kanal på Youtube.

I och med den publicering Ekuriren gjort om mig och Granskning Sverige så sökte jag Eva Burman flertalet gånger men hon svarade inte samt ringde inte upp som jag bad henne göra via mina meddelanden jag lämnat till henne. Till slut ringde en vän till mig tidningen och påtalade att jag måste få en möjlighet att få kommentera allt det skrivit om gällande GS. Då behagade sig tidningen att få en journalist att ringa mig och det är det samtalet som jag lägger ut i sin helhet i denna uppdatering.

Allas lika värde?

I intervjun frågar journalisten mig om detta med allas lika värde. Jag har länge försökt få igång en debatt om detta med Allas lika värde genom att ställa frågan vad det betyder. Ingen har kunnat ge mig ett svar på vad allas lika värde betyder mer än att alla är lika värda. För mig är det ett helt värdelöst svar då det inte säger nått egentligen mer än att personen som en robot upprepar nått som denne blitt tillsagd att inte avvika från.

Därav vill jag ge min förklaring på hur jag ser på detta med allas lika värde. För det första är det en felöversättning då ordet som skulle översättas från orginalversionen är ”Dignity” och det vet alla betyder värdighet men Sverige översatte det till värde ( som på engelska är value). Jag står upp för de mänskliga rättigheterna i sin orginalversion och jag står upp för att vi alla har lika värde. Men när har vi lika värde då och när har vi inte lika värde?

Vad betyder allas lika värde för mig?

Alla medborgare i sverige har självklart lika värde, alla är lika inför lagen och på valdagen har alla en röst, alla har exakt samma värde när de lägger röstsedeln i lådan. Det står i orginalversionen av de mänskliga rättigheten artikel 1 att ”All human beings are BORN free and equal in dignety and rights”.

Ja, alla föds med samma värdighet eller värde om du vill använda det ordet men Hitler och andra sjuka mördare har dock inte samma värde som mina barn.
Tycker du att Hitler eller att en IS mördare har samma värde som dina barn?

Hitler och IS-mördare föddes med samma värde/ värdighet men deras vedervärdiga handlingar har som konsekvens att de människorna förlorade i sitt värde. De är fortfarande lika värda inför lagen och till ochbmed om de hamnar i fängelse så har de en röst på valdagen.

Om någon annan tycker att IS-mördare har samma värde som en laglydig och konstruktiv människa i Sverige så är det upp till dem men för mig kan aldrig Hitler ha samma värde som mig eller mina barn.

Ingen inom Granskning Sverige har aldrig någonsin motsagt sig allas lika värdighet ur FNs originalartikel. GS står upp för vår demokrati med dess yttrandefrihet och dialog som grund.

Vad är Granskning Sverige?

Granskning Sverige är ett medborgarjournalistiskt initiativ där vi uppmanar människor att ringa till makteliten och ställa de frågor de tycker är viktiga för dem. Politiker och media är så rädda för att få frågor att de nu har utmålat i media att Granskning Sverige är en trollfabrik och ondsinta rasister. Vilket förakt det uppvisar mot vanliga hederliga människor. Har inte folket rätt att ställa frågor till politiker som har vår framtid i sina händer? Ytterst märkligt. Ännu märkligare är att min telefon är tyst, inga journalister som ringer efter all denna mediauppståndelse som varit kring mig och GS. Jag vill ju låta mig intervjuas och berätta om mitt politiska engagemang och kan även berätta om GS-konceptet då jag har god insyn i det engagemanget. Till er som undrar över all denna demonisering som just nu projiceras på mig och Granskning Sverige så säger jag detta med det bestömdaste: Ingen är per automatik en ondskefull rasist bara för att man värna om sina barns framtid och kritiserar regeringens ansvarslösa invandringspolitik.

Media kallar Granskning Sverige för att vara en trollfabriken men den enda trollfabriken som finns i Sverige är media själva.

Mer information om GS hittar du via min FB-sida som är öppen.”

Kommentera

