Lärare kritiserar den nya skolan

”Jag har arbetat som högstadielärare i framför allt SO sedan 2005, med ett uppehåll för sjukskrivning, och har en bakgrund inom den svenska vänsterrörelsen. Nuförtiden arbetar jag som gymnasielärare med formell behörighet i engelska och historia. Jag anklagar den nuvarande regeringen för att vara icke-legitim. När vissa partier förvägras rätten att visa reklamfilmer, får sina möten saboterade, när deras medlemmar misshandlas med regeringens godkännande, och partiet ständigt angrips av statliga medier, då har den demokratiska processen försvunnit och de regeringar som bildas under sådana val är enligt min mening inte legitima. Jag är inte lojal till något parti bör tilläggas, ej Sverigedemokraterna heller, men Stefan Löfven är #inteminstatsminister.

Det finns en stigande opinion även bland lärarkåren, som menar att vetenskaplighet borde gå före politisk indoktrinering. Jag känner flera lärare på flera skolor som är kritiska till hur skolor agerar nyttiga idioter åt politiker och media. Jag har själv deltagit i inkvisitoriska pogromer mot kritiskt tänkande elever på den tiden när jag själv trodde på medier och politiker. Det är någonting jag ångrar djupt.

Jag anklagar Sveriges icke-legitima regeringar sedan 1960-talet, samt de etablerade medierna för denna utveckling.

Själv känner jag många icke-assimilerade ungdomar och känner en stark sympati för många av dem. Många vill ingenting hellre än att bli naturaliserade svenskar. Men de vet att priset är en rasiststämpel i pannan på dem, brutna familjekontakter, inget stöd från det omgivande samhället, och i många fall öppna mordhot och i vissa fall även tortyr och mord. Allt medan nysovjetisk media och dess lättskrämda lakejer inom politiken glatt pratar på om den ”humanitära” stormakten.”

Läs hela den angelägna texten på Avpixlat!

Kommentera

